close
تبلیغات در اینترنت
پیشگیری بهتر از درمان

موضوعات
خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

مطالب تصادفی
آخرین ارسال های انجمن عاشقانه az لاو
عنوان پاسخ بازدید توسط
1 364 amob07
0 276 amob07
5 341 amob07
0 297 tarane
0 261 tarane
0 195 tarane
0 172 tarane
0 376 admin
0 432 admin
0 397 admin
0 443 admin
لینک باکس سایت
درباره : پیشگیری بهتر از درمان ,
بازدید : 89 ♥ تاریخ : پنجشنبه 08 اسفند 1392 زمان : 1:12 ♥

نفخ کردن, پیشکیری از نفخ شکم, مواد غذایی مفید برای نفخ شکم

10 توصیه برای کسانی که نفخ می کنند
نفخ کردن یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است که برای خیلی از افراد بعد از خوردن غذاهای مختلف ایجاد می‌شود. رعایت 10 توصیه زیر، احتمال بروز این مشکل گوارشی را به حداقل می‌رساند.





برچسب ها : نفخ کردن , پیشکیری از نفخ شکم , مواد غذایی مفید برای نفخ شکم ,
نویسنده : آ تــنــانظر بدهید ()
درباره : پیشگیری بهتر از درمان ,
بازدید : 94 ♥ تاریخ : جمعه 02 اسفند 1392 زمان : 16:37 ♥

حقایقی درباره ویتامین D
این گروه از ابتلا به سرطان پوست می‌ترسند و سعی می‌كنند از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت كنند.از طرفی ویتامین D توسط نور مستقیم خورشید در پوست ساخته می‌شود. آیا محافظت از پوست در مقابل سرطان نمی‌تواند باعث كمبود ویتامین D شود؟ چه كنیم تا هم ویتامین D كافی دریافت كنیم و هم از خطر ابتلا به سرطان در امان باشیم؟ چه مدت زیر نورخورشید بمانیم؟ و این كه نیاز روزانه به ویتامین D چقدر است؟





برچسب ها : ویتامین D , فواید ویتامین D , مواد غذایی حاوی ویتامین D ,
نویسنده : آ تــنــانظر بدهید ()
درباره : اخبار علمی و آموزشی , پیشگیری بهتر از درمان ,
بازدید : 85 ♥ تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1392 زمان : 14:53 ♥

کمک های اولیه در بهمن برف


بهمن شناسي

به توده اي از هر جامد که روي شيب ريزش کند بهمن گويند. مانند بهمن برف ، بهمن شن ، ماسه و يا سنگ. برف بهمن به چهار نوع تقسيم مي شود :
- برف شل خشک : برفي که در هواي شد مي بارد و گوله نمي شود كه مشخصات آن سبكي - دارا بودن اكسيژن زياد در درون آن - بارش آن در دماي زير صفر درجه و خطرناک ترين نوع بهمن است
- بهمن پوردي : اين نوع بهمن با ايجاد حالت خفگي و مسدود کردن مجاري تنفسي باعث مرگ فرد مي شود

- برف سفت خشک : برف شل خشکي که مدتي مانده و در اثر بخار ايجادشده از پايين و آب شدن برف رويي همراه است. 






برچسب ها : بهمن برف ,
نویسنده : آ تــنــانظر بدهید ()
درباره : بیماری ها و راه درمان , پیشگیری بهتر از درمان ,
بازدید : 93 ♥ تاریخ : دوشنبه 21 بهمن 1392 زمان : 14:59 ♥

درمان های سرمازدگی, سرمازدگی, هوای سرد

سرمازدگی معمولا با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای سرد ایجاد می شود به خصوص اگر که با یک باد سرد همراه باشد و یا ممکن است با قرار گرفتن کوتاه تر در دمای بسیار سرد رخ می دهد.

 

در سرمازدگی رگ های خونی محیطی منقبض می شوند تا گرمای درونی بدن حفظ شود و هر چند دقیقه رگ ها باز شده و خون رسانی انجام می شود ولی اگر سرما خیلی شدید شود و فرد مدت زیادی در این سرما قرار گیرد بدن برای حفظ اندام های داخلی، اندام های محیطی را فدای اندام های داخلی می کند اندام یخ زده در ابتدا دردناک شده و سپس بی حسی می شود. معمولا رنگ اندام رنگ پریده و کبود است.

 





برچسب ها : سرما زدگی دست و پا , علائم سرمازدگی , درمان بیماری , درمان بیماری ها ,
نویسنده : آ تــنــانظر بدهید ()
درباره : پیشگیری بهتر از درمان , تغذیه سالم , رفتار از کودکی تا نوجوانی ,
بازدید : 107 ♥ تاریخ : چهارشنبه 09 بهمن 1392 زمان : 20:27 ♥

دوران بلوغ,تغذیه دوران بلوغ,نکات مهم در تغذیه دوران بلوغ

بعضی از نکات و توصیه های تغذیه ای، سن و سال خاصی نمی شناسد و در همه دوره های زندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

سنین بلوغ از مهم‌ترین دوره‌های زندگی است و پس از کودکی، دومین مرحله‌ای به حساب می‌آید که طی آن سلول‌ها شروع به رشد می‌کنند و سوخت و ساز بدن هم افزایش می‌یابد. برهمین اساس، برخی نیازهای تغذیه ای هم در این دوره بیشتر از قبل می شود که حتما باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان نمونه با توجه به افزایش حجم عضلات، نیاز به مصرف پروتئین هم بیشتر می شود یا در نتیجه افزایش حجم خون، نیاز به عنصر آهن افزایش پیدا می کند و به طور کلی می توان گفت نیاز به دریافت انرژی در این دوران بیشتر می شود.





برچسب ها : نکات مهم درتغذیه نوجوانان , نکات مهم درتغذیه دوران بلوغ , نکات تغذیه سالم , تغذیه سالم برای جوانان , نکات مهم در تغذیه , تغذیه سالم , تغذیه سالم دوران بلوغ ,
نویسنده : آ تــنــانظر بدهید ()
درباره : سلامت , پیشگیری بهتر از درمان ,
بازدید : 111 ♥ تاریخ : چهارشنبه 02 بهمن 1392 زمان : 23:26 ♥


ضعیف شدن چشم,پیشگیری از ضعیف شدن چشم,مواد غذایی مفید برای تقویت چشم

پیشگیری از ضعیف شدن چشم با مواد غذایی

این‌ها را بخورید تا محتاج عینک نشوید
می‌توان با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی به سلامت چشم‌ها کمک کرد و جلوی ضعیف شدن آن‌ها، دژنراسیون ماکولای چشم، خشکی چشم، آب مروارید و غیره را گرفت.
چشم‎های من هم مثل خیلی از شما ضعیف است. مصائب چشم ضعیف داشتن و عینک زدن را فقط کسانی درک می‌کنند که خودشان عینکی هستند. یک زمانی فکر می‌کردم چقدر بد است آدم دنیا را تار ببیند و از آن بدتر اینکه به کمک دو تا شیشه ببیند. اما حالا هوای شهرمان آن قدر آلوده است که دنیای اطرافمان چه با عینک و چه بی عینک همیشه تیره و تار است. برای همین مدتی است عطای شفاف دیدن را به لقایش بخشیده‌ام و به جز کار با رایانه یا تماشای تلویزیون سراغ عینک نمی‌روم و سعی می‌کنیم با خوردن مواد غذایی مناسب از ضعیف‌تر شدن آن جلوگیری کنم.

 

البته مشکلات چشمی و دیگر بیماری‌های مربوط به بینایی دلایل زیادی دارند از جمله عوامل ژنتیکی و غیره. اما باز هم می‌توان با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی به سلامت چشم‌ها کمک کرد و جلوی ضعیف شدن آن‌ها، دژنراسیون ماکولای چشم، خشکی چشم، آب مروارید و غیره را گرفت. با ما همراه باشید تا مواد مغذی مورد نیاز چشم‌ها را بازگو کنیم.

 

و از مصرف روغن‌های گیاهی غافل نشوید
بتاکاروتن و دوستان
حتماً شما هم از بچگی شنیده‌اید که هویج برای تقویت قوه‌ی بینایی مفید است. بله کاملا درست است. هویج سرشار از بتاکاروتن است که برای سلامتی چشم‌ها لازم و ضروری است. بتاکاروتن جزو آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید است که در میوه‌ها و سبزیجات به وفور وجود دارد. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامینA تبدیل می‌کند. این ترکیبات مغذی علاوه بر تقویت قوه‌ی بینایی و پیشگیری از شب کوری، خطر پیشرفت دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری و همچنین آب مروارید را کاهش می‌دهند. باید بدانید که وجود میزان زیاد این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در خون خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را نیز کاهش می‌دهند.

منابع غذایی بتاکاروتن: هویج، سیب‌زمینی شیرین، کدوتنبل، فلفل دلمه‌ای نارنجی، پرتقال، روغن جگر ماهی، جگر، زرده‌ی تخم‌مرغ، اسفناج و تمام سبزیجات رنگی.

 

ضعیف شدن چشم,پیشگیری از ضعیف شدن چشم,مواد غذایی مفید برای تقویت چشم

 ویتامین C را دریابید
ویتامین C جلوی آسیب‌های رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و از سلول‌ها محافظت می‌کند. برای همین هم می‌تواند از بروز مشکلات چشمی پیشگیری کند. این ویتامین به میزان زیاد در خود عدسی چشم وجود دارد و از فشار داخلی چشم افرادی که از بیماری کوری تدریجی رنج می‌برند می‌کاهد.
منابع غذایی ویتامین C: مرکبات، هندوانه، خربزه، میوه‌های ریز، توت‌ها، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، کیوی و سیب‌زمینی جزو منابع غذایی ویتامین C محسوب می‌شوند.


ویتامین E برای مقابله با آب مروارید
این ویتامین از چشم‌ها در برابر بیماری‌هایی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری محافظت می‌کند. این بیماری یک بیماری چشمی است که در آن ماکولا، بخش کوچکی از شبکیه‌ی چشم آسیب می‌بیند که متأسفانه با مرور زمان و پیری می‌تواند منجر به کوری شود.
منابع غذایی ویتامین E: بادام،روغن‌های گیاهی،دانه‌ها و مغزهای روغنی،سبزیجات برگ‌دار، جوانه‌ی گندم و غیره جزو منابع خوب ویتامین E هستند.


زینک
زینک(روی) برای تقویت بدن به خصوص برای سلامت چشم‌ها بسیار مفید و موثر است. این ماده‌ی معدنی از چشم‌ها در برابر اثرات منفی اشعه‌های ماورای بنفش خورشید و پیری محافظت می‌کنند. زینک در تمام سلول‌های بدن وجود دارد به خصوص در غدد فوق کلیوی، پوست، برخی از قسمت‌های مغز، پانکراس و غشاهای چشم. باید بدانید که نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد مصرف زیاد زینک یا مکمل آن به طور چشمگیری از بروز بیماری دژنراسیون ماکولای چشم پیشگیری می‌کند. محققان به خانم‌ها توصیه می‌کنند که روزانه 8 میلی‌گرم زینک دریافت کنند.
منابع غذایی زینک: گوشت قرمز، گوشت پرندگان، غلات، ماست، شیر و آجیل‌ها جزو منابع غذایی زینک محسوب می‌شوند.

 

ضعیف شدن چشم,پیشگیری از ضعیف شدن چشم,مواد غذایی مفید برای تقویت چشم

  امگا 3 ها: چشم‌ها در سایه سلامتی
اسیدهای چرب امگا 3 سه نوع هستند:

اسید آلفا لینولئیک (ALA)

ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) 

دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)

روغن ماهی حاوی EPA و DHD هستند در حالی اسید آلفا لینولئیک یا همان ALA در آجیل‌ها، دانه‌ی کتان و برخی از روغن‌های گیاهی مانند روغن آفتاب‌گردان وجود دارد. مصرف ماهی زیاد باعث می‌شود خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری از سرتان رفع شود.


اگر از مشکل خشکی چشم رنج می‌برید روغن ماهی و روغن دانه‌ی کتان را دریابید. توصیه اکید داریم که هر هفته حداقل دو مرتبه ماهی‌های چرب میل کنید و از مصرف روغن‌های گیاهی غافل نشوید. باید بدانید که روغن ماهی خطر و شدت بیماری‌های قلبی عروقی، میزان کلسترول خون، آرتریت و خطر زوال عقل را نیز کاهش می‌دهد.
منابع غذایی اسیدهای چرب امگا 3: ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ساردین، مارک و تخم‌مرغ و ماست‌های غنی‌شده با امگا 3 نیز جزو منابع خوب این اسیدهای چرب هستند.


لوتئین و زآگزانتین: دوست همیشگی چشم‌ها
لوتئین و زآگزانتین جزو کاروتنوئیدها محسوب می‌شوند.این دو کاروتنوئید به عنوان رنگدانه‌های موجود در شبکیه‌ی چشم شناخته شده‌اند.نتایج بررسی محققان آمریکایی نشان می‌دهد که این دو رنگدانه خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم را کاهش داده و آسیب اشعه‌های ماورای بنفش خورشید را کاهش می‌دهند. باید بدانید که لوتئین نیز مانند ویتامین A دید شبانه را تقویت می‌کند.
منابع غذایی لوتئین و زآگزانتین: فلفل دلمه‌ای زرد، انبه، مورد صحرایی، اسفناج، نخودفرنگی، کاسنی فرنگی، کاهو، ذرت، بروکلی، سبزیجات برگ سبز، تخم‌مرغ، مرکبات.





برچسب ها : پیشگیری از ضعیف شدن چشم با مواد غذایی , ضعیف شدن چشم , پیشگیری از ضعیف شدن چشم , مواد غذایی مفید برای تقویت چشم ,
نویسنده : آ تــنــانظر بدهید ()
درباره : پیشگیری بهتر از درمان , تغذیه سالم , آیا می دانید؟ ,
بازدید : 71 ♥ تاریخ : یکشنبه 22 دي 1392 زمان : 19:21 ♥


پنير ماده‌اي مفيد و مغذي است كه در بسياري از فرهنگ‌ها از آن در وعده‌هاي مختلف غذايي استفاده مي‌شود. مثل هر ماده غذايي ديگر، بتدريج و با افزايش مصرف پنير، باورهاي بسياري در مورد اين ماده غذايي شكل گرفت كه خيلي از آنها نادرست و بر پايه برداشت‌هاي اشتباه و قديمي است. به عنوان مثال شايد شما هم شنيده باشيد هنوز هم خيلي از مردم اعتقاد دارند پنير باعث كم‌هوشي و به اصطلاح خنگي مي‌شود و بر همين اساس از خوردن آن اجتناب مي‌كنند و در ضمن مانع خوردن اين ماده مغذي توسط خانواده و بخصوص فرزندان خود مي‌شوند. برخي هم معتقدند خانم‌هاي باردار بايد از خوردن پنير خودداري كنند. به نظر شما اين عقايد تا چه حد مي‌تواند درست باشد؟

برای خواندن بقیه مطلب به ادامه مطلب بروید





برچسب ها : آیا پنیر آدم را خنگ می کند؟ , مهارت های پزشکی , دانستنی پزشکی , مطالب پزشکی , پنیر هوش را کم نمی کند , چکارکنیم باهوش شویم , باهوش شدن , تغذیه مناسب ,
نویسنده : آ تــنــانظر بدهید ()

اطلاعات
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • اعضای آنلاین : 0
  • تعداد اعضا : 13

  • عضو شوید
  • ارسال کلمه عبور




  • آمار مطالب
    کل مطالب : 533
    کل نظرات : 61

  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 417 نفر
  • باردید دیروز : 21 نفر
  • بازدید هفته : 417 نفر
  • بازدید ماه : 497 نفر
  • بازدید سال : 497 نفر
  • بازدید کلی : 436,929 نفر
  • ورودی امروز گوگل : 0 نفر
  • ورودی گوگل دیروز : 0 نفر

آرشیو
تبلیغات متنی